keskiviikko 27. elokuuta 2014

Vuosi 1, 5.jakso

Ensimmäinen vuosi kohta takana ja kesäloma kolkuttaa jo ovella!

Noniin nyt ollaankin sitten jo ensimmäisen vuoden viidennessä jaksossa menossa. Paljon on kerinnyt vajaan vuoden aikana tapahtua asioita. Ensiksi uuden koulun aloitus ja vielä paljon uusia oppiaineita.
Minulle itselleen ensimmäisestä lukuvuodesta on jäännyt käteen hyvin paljon tärkeitä asioita. 

Olen kehittynyt monella osa-alueella ja oppinut aina uutta ja uutta. Se on juuri hieno asia, että voi huomata oman kehityksensä!

Sitten itse asiaan. Viimeinen viides kurssi on yleissivistäviä lukuaineita. Eli pari viimeistä kuukautta kulutamme äidinkielen, englannin, matematiikan ja nyt myös fysiikan ja kemian parissa, jotka alkoivat nyt viidennessä jaksossa. Minulla oli kaksi englannin kielen kurssia, koska olin valinnut valinnaiseksi aineeksi viidennelle jaksolle myös englannin kielen kurssin.

Minulla oli jaksossa myös taiteen ja kulttuurin valinnaiskurssi eli toisinsanottuna kuvaamataidon kurssi.

Oppiaineista itse kustakin pidettiin muutama koe kahden kuukauden mittaisen jakson aikana. Äidinkielessä teimme omavalintaisen aiheen pohjalta esitelmän. Minä pidin esitelmäni Lontoosta. Esitelmä oli hyvin kattava ja asiat oli kerrottu esitelmän katsojankin näkökulmasta selkeästi ja koko esitelmä oli toimiva kokonaisuus.

Kursssin loppuvaiheessa tuli vielä oikein koesuma, joka teki todella kiirettä itsekullekin, mutta kokoajan tiesi kuitenkin, että viimeisiä viikkoja viedään ja kesäloma kolkuttaa jo ovella!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti